måndag 23 november 2009

Räddningen för färska kryddor!

Mina färska kryddor håller sig färska alltför kort tid, de går alltid en väldigt snabb död till mötes, som många av mina andra krukväxter. Men nu har jag skaffat (okej, fått i present) den ultimata kryddställningen! Dels är den snygg, och dels överlever kryddorna eftersom de får stå och sörpla i sig vatten hela dagarna från den fastsittande lilla koppen undertill, som man antingen kan ta loss och fylla med vatten, eller vattna direkt ner i genom den lilla pipen. Och så medföljer det en chic liten sax också! Den finns på DesignOnline om man går in här.

1 kommentar:

  1. Nämen ohoj vilken bra kruka! Letar faktiskt efter just kryddkrukor! Min syster Nina köpte en kanon bra från Sagaform. Sörplar vatten den med! Får väl se vilken jag ska köpa i julklapp... till mig själv! :)

    SvaraRadera