torsdag 2 september 2010

Fazer Salmiakki - spring och köp!

Har ni provat den här salmiakfyllda mjölkchokladen? Om inte - gör det! Egentligen skulle jag haft med mig kladdkaka till fikat i eftermiddag, men den glömde jag hemma i kylen i all morgonstress, och om huvudet är dumt får fikatarmen lida. Men sedan överraskade Berra på jobbet (Emmys man) med att pigga upp vår glåmiga torsdagseftermiddag med den här salmiakfyllda mjölkchokladen, som vi alla åt av som om det inte fanns någon morgondag. Berra är en riktig fikafrälsare. Den här chokladen påminner lite om lakritsfylld Plopp, men eftersom den är mycket saltare är den också mycket godare, i alla fall enligt jobbets fikapanel. Imorgon blir det kladdkaka till fikat. Om jag inte glömmer den igen, vill säga.

15 kommentarer:

  1. Visst är den smarrig, den godaste choklad/salmiakblandningen som gjorts enligt oss! Köpte i styckeform (som kolor inpackade en och en) förra året och de gick åt fort...

    SvaraRadera
  2. å du förresten... tävlingar gillar vi allihopa ;)

    kram stina

    SvaraRadera
  3. Mmmmm! Namnam!! har bara provat ploppen, men skriver genast upp denna på inköpslistan! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har lite svårt för salmiak, men om den är god ska jag givetvis prova.

    SvaraRadera
  5. Beror väl på om du är sugen på salmiakki imorgon igen...kladdkakan kan du skicka till mig mums bums menar jag.
    Mvh
    Mimmis

    SvaraRadera
  6. jag har ändrat domännamn på bloggen, så klicka in dig på www.matrepubliken.se i framtiden!

    SvaraRadera
  7. Har sett den många gånger i affären men ännu inte testat den, får nog ta och göra det, choklad gillar jag, lakrits gillar jag, så det kan ju inte vara annat än gott :-)

    SvaraRadera
  8. Håller med, den är supergod. Har använt den i tårtfyllningar ett par gånger och det var verkligen en hit! =)

    SvaraRadera
  9. Det är den chodaste salmiakchokladen, helt klart! Älskar den! :-) Sist använde vi den i kladdkaka. Vi gjorde en helt vanlig kladdkaka men innan gräddning la jag på bitar av salmiakchokladen. Blev sååååå gott! :-)

    SvaraRadera
  10. Den här chokladen var precis i min smak!

    SvaraRadera
  11. Den här chokladen var precis i min smak!

    SvaraRadera
  12. LOVE it! Plopp-lakrits är också toppen!!!

    SvaraRadera
  13. Hej
    Jag vet att en butik i Kalmar har börjat sälja isländsk lakrits. Vet inte vad den heter men kan ta reda på det. Den choklad/lakritsenoch den finländska är nog det bästa vi kan få tag i.

    MVH
    Lasse

    SvaraRadera
  14. Den islänska heter nog Bingó Kúlur. Super god!

    SvaraRadera