fredag 18 februari 2011

Tävlingen avgjord

Nu är tävlingen i att vinna ett kryddställ från Normann Copenhagen i samarbete med DesignOnline avslutad. Vann gjorde Johanna Stenvall som har en förkärlek för timjan. Johanna, du har fått ett vinnarmail, och jag ser till att din vinst skickas till dig. Det var i övrigt intressant att se vilka kryddor som låg i toppen, populärast av alla var basilika, sedan kom timjan och persilja. Rosmarin, dragon och koriander låg också bra till. Bally hävdade att tuggben var en krydda, samtidigt som hans husse ihärdigt marknadsförde bacon som kryddväxt. De blev båda nedröstade till förmån för mer seriösa svar.

Här hemma i huset pågår fredagsmyset för fulla muggar. Bally har fått ett ben att gnaga på, jag dricker mitt fredagsvin och Olof diskar. Allt är ganska bra, med andra ord. Ifall det var någon som hade tänkt lyssna på mig på radion idag men missade mig så är det för att det blev ungefär en timme tidigarelagt. Ni hittar däremot mitt prat om fredagsmys här i lyssningsarkivet för den 18/2 från kl 10.00-10.30, i den andra halvan av tidsspannet. Hoppas att ni alla får en mysig fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. åååå jag såg inte skymten av dig på stan.......... men ack så trött å slitsamt det kan vara att ränna runt på en massa ärenden.. så nu sitter jag här med ett glas vitt... önskar ett STORT grattis till vinnaren. och skickar en STOR kram hälsning till söte Bally å hans matte å husse ;)
    Ha en skön fredag kväll!

    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jag fick lyssna på dig i efterhand. Men du skötte dig finfint, sister. Hade iofs inte trott något annat. Helena pratar fredagsmys, det säger väl allt ;-) Ha en bra helg och tack för tidningen!

    SvaraRadera
  3. Heja Johanna! Vad fina du och Bally är :)

    SvaraRadera
  4. Vad gullig Bally är! :)

    SvaraRadera