måndag 14 februari 2011

Vinn ett kryddställ från DesignOnline - Tävlingen avslutad

OBS! Tävlingen är avslutad.

Då var det dags för tävling här på bloggen! Nu kan ni vinna kryddstället Herb Stand från Normann Copenhagen, i samarbete med DesignOnline. Herb Stand rymmer två krukor färska kryddor och en liten sax att frisera dem med. Tack vare de små kopparna som sitter under kryddkrukorna är det enkelt att se till att kryddorna alltid har vatten. Tävlingen pågår fram till på fredag kl 18.00. Det enda ni behöver göra för att vara med och tävla är att skriva som kommentar på det här inlägget vilken som är er favoritkrydda, och gärna någon kort rad om varför.

Den som vill ha en extra lott kan tipsa om tävlingen på sin blogg (låna gärna bilden) och länka till http://www.designonline.se/. Har man ingen blogg men vill ändå ha en extra lott går det precis lika bra att maila 3 kompisar och tipsa om tävlingen, med en kopia till mig på h.sjogren@gmail.com. Jag presenterar en vinnare på fredag kväll!

58 kommentarer:

  1. Mmm, vilka smarta krukor - de skulle göra sig finfint på min köksbänk. Min favoritkrydda måste vara basilika då den ger en så fin smak till såväl tomatsås som örtsåser och desserter. Länkar med bilden från bloggen och håller tummarna! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Nu blir det premiär för mig när det gäller blogg tävlingar, så jag hoppas jag gör rätt.

    Har egentligen två favorit kryddor men den största favoriten är dragon.
    Åhh, det är nånting med den där doften som gör mig lycklig på nåt vis.
    Kanske det är nåt minne från barndomen som gör sig påmint, älskar den gör jag vilket som.

    Har en blogg men hoppar över att länka, helt enkelt för att jag inte har riktigt kläm på hur man gör.
    Jag får hoppas på turen helt enkelt.

    Vänliga hälsningar från Jeanette

    SvaraRadera
  3. Jag är gärna med och tävlar! Läser din blogg varje dag och älskar den!
    Min favorit-ört är nog persilja, då den är både smakrik och ger en fräch smak.

    Mvh Cilla

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul! Jag som precis insett det fantastiska med färska örter, och sitter och klurar på att köpa hem flera att fylla köket med.

    Jag har nyligen upptäckt Rosmarin och den har verkligen blivit en favoritkrydda. Jag som tidigare använt mig av grillkryddor, kycklingkrydda och annat ihopplock har fått omvärdera med en mage som bara tål örtkryddor.

    Lagade en god fläskfilé igår och brukar alltid få krydda mannens del med hans kryddor och min del med mina "örter" men igår chansade jag och kryddade även hans del med rosmarin och han blev helt i extas över hur gott det smakade och frågade vad det var för krydda jag hade använt ;)

    SvaraRadera
  5. Favoritörtkrydda? Alla! Jag älskar färska kryddor och har alltid 2-3 olika hemma, men sorterna varierar. Den som jag nyligen lärt mig uppskatta är koriander. Den är också svårast att hålla liv i. Så koriander får bli mitt svar.
    Hoppas din fot snart är bättre. Du kanske är sömngångare...

    SvaraRadera
  6. Koriander - till allt!

    SvaraRadera
  7. maja sa.... hoppas på tur..vilka underbara krukor o så praktiska.. min favorit är nog dragon till kyckling..

    SvaraRadera
  8. Jag älskar persilja. Det ingår mycket i turkisk matlagning och är därför självklart i mitt kök. :)

    SvaraRadera
  9. Vill först säga att du har en jättehärlig blogg! Brukar kika in ganska ofta för inspiration :-)

    Har egentligen flera favoritkryddor, men största favoriten får nog bli vitlök för att den är så mångsidig och en fantastisk smakhöjare!

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  10. Timjan är fruktansvärt gott och funkar till det mesta! :)

    SvaraRadera
  11. Åh gud va roligt med tävling och allt :D Din underbara blogg blir bara bättre och bättre darling!

    Min favoritkrydda är mynta, inte bara för att den har en sån härligt frisk smak som ger skön stuns och spänning i många maträtter, utan även för att den är superrolig att ha med i bakverk! :) och i härliga sommardrinkar som Mojito! Mynta är en väldigt god och mångsidig krydda helt enkelt!

    Kram Liv & Sookie

    SvaraRadera
  12. Mynta! Den går att använda till så mycket, och både till sött och salt och i dryck. Så det är nog min favorit. Den krydda som tycker bäst om mig däremot måste vara oregano - jag stoppade ner en halvdöd planta i vårt trädgårdsland på landet för ett antal år sedan och den har spritt sig så till den grad att det luktar pizza i hela trädgården sommartid :)

    SvaraRadera
  13. Åh.. detta är en tävling helt i min smak!

    - och någonting annat som verkligen faller mig i smaken är basilika, just gör att den, mer eller mindre och i stort sett, passar till de flesta rätter, kalla som varma (för att inte tala om en gudomlig pesto)!

    SvaraRadera
  14. Jag gillar basilika för jag tycker den kan användas till allt.

    SvaraRadera
  15. åh, vad kul!

    min favorit all time är basilika. den är kul att odla och växer med rasande fart på sommaren, och dessutom smakar den bra i nästan allt.

    SvaraRadera
  16. Rosmarindoft är för mig ett starkt barndomsminne
    stimulerar dock fortfarande mitt luktsinne.
    Basilika kommer som nummer två,
    luktar underbart som bara få.

    SvaraRadera
  17. Basilika är min favorit! :) Den luktar så gott och smaken gör en inte besviken. Jag blir glad av att köpa hem färska kryddor, det känns som man unnar sig! Och det tycker jag alla borde göra oftare. Mer färska kryddor till folket!

    SvaraRadera
  18. Dom såg jättefina ut så jag vill också vara med och tävla! Gör ett inlägg om tävlingen i min blogg också. :)

    Min favorit är rosmarin, för jag kan vara lite vimsig och glömma bort att vattna mina kryddor som jag borde... Men när min timjan och basilika har vissnat bort totalt så brukar rosmarinen alltid ha klarat sig. Så det blir mycket rätter med rosmarin hemma hos oss, gott!

    SvaraRadera
  19. Åh, en sådan vill jag gärna vara med och tävla om. Min favoritkrydda är basilika. Gott i tomatsallad, pajer och även på chokladefterrätter.

    SvaraRadera
  20. Charlotte Theander15 feb. 2011 13:17:00

    Jag har många favorit kryddor då jag gillar att prova nya saker i köket.... En favorit som kanske ofta glöms bort är grönpeppar. Den kan användas till så mycket. Allt från den smarriga "Kyckling i grönpepparsås" till "Heta biffar" och "mustiga grytor". Därför är grönpepparn ett måste i mitt kryddskåp :)

    SvaraRadera
  21. Oh vad kul! Jag tävlar aldrig, så jag ska försöka nu...

    Min favoritkrydda är kakao i bakning såklart ( måste bara nämna den, hihi!) och i maträtter älskar jag kanel. Det framhäver mycket, och kan sätta helt ny prägel på en klassisk rätt :)

    Mail: sockerdrommar@gmail.com

    SvaraRadera
  22. min favorite är libsticka.jag har den på balkongen i en jätte stor urna
    jag andvänder den mycke när jag gör gryta
    jag vill gärna försöka vinna kryddstället

    vivecaholmgren@yahoo.se

    SvaraRadera
  23. Min favorit är helt klart dill. Kan vara för att jag även älskar fisk och det är verkligen hur gott som helst att krydda både fisken och såsen med dill (och gärna citron med). Det är även jätte gott att göra en röra med kräftstjärtar som man förstås kryddar med dill... MUMS!

    // CISSI

    SvaraRadera
  24. Självklart vill jag vara med o tävla!!! Jag länkar så klart på bloggen (i högerkanten) min favvo-ört för tillfället är timjan, MEN rosmarin närmar sig ;-) Håller alla tummar o tår! Kram Anna

    SvaraRadera
  25. Sedan jag blev glutenintolerant har pizza inte varit något roligt kapitel, men i somras testade vi att grilla pizza på glutenfri deg och det blev fantastiskt. På den ska det finnas rikligt med färsk BASILIKA!! Det var min första kryddtanke som dök upp, så basilika är svaret :o)

    //Linda

    SvaraRadera
  26. Just det... jag har länkat!

    //Linda

    SvaraRadera
  27. Vanessa Figueras Björk15 feb. 2011 18:17:00

    Åh, sicket ha begär det vaknade nu! Min favvokrydda alltime är kardemumma, passar till bannemig allt, bakning, mat, you name it, finns ingen doft som gör mig så lycklig som kardemumma!

    SvaraRadera
  28. Hej! Vilken härlig blogg du har, har nyligen hittat hit! Jag älskar persilja, och har det till det mesta, som garnering, som smaksättare eller som lite färg till en tråkig beige maträtt :)Persilja är ju dessutom fint att ha framme :)

    Mvh Elin (elin_j_a@hotmail.com)

    SvaraRadera
  29. Åh, vilken superbra grej! Jag blir ju tokig av att ha hundra örtkrukor på diskbänken som alltid är ivägen :) Min favorit är basilika, gjorde en så otroligt god tomatsås igår med räkor,lök och basilika, mums! Dessutom skulle kryddstället passa perfekt i mitt nya kök ;)

    Jag funderar faktiskt på att starta en matblogg jag med, har såå många recept som bara mste provas!

    SvaraRadera
  30. Har i flera år ogillat Basilika, har tom haft svårt för lukten. Tills en vän bjöd på en underbar pestopotatis och nu har Basilika blivit en favoritkrydda, vet inte hur många krukor jag har köpt den senaste tiden :)

    Mail:fia_solen@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Ojojoj, inte lätt att komma överens här om en krydda, så vi är överens om att inte vara överens:)
    Ankis favorit är rosmarin, den funkar både i matlagning (mmm lamm) och i bakning (godaste kexen ever).
    Håkans favorit är svartpeppar eftersom det är den han använder mest!

    SvaraRadera
  32. Har aldrig tävlat innan trots åratal av bloggläsande, men känner att detta kan jag inte bara låta bli å delta i. :D
    Har länkat hit på min blogg med.
    http://lisoball.bloggplatsen.se/2011/02/15/4621126-jag-tavlar/
    Jag väljer nog kort å gott dill som min favorit örtkrydda, det piggar upp allt från potatis till räkor till fisk. :D
    Tack för en härlig blogg! :)

    SvaraRadera
  33. Det där skulle jag vilja vinna och min favoritkrydda är förutom färska kryddor som basilika även curry, curry är så gott :-)

    SvaraRadera
  34. Min favorit är basilika den är både god och doftar ljuvligt. Min dotters favorit är persilja (träd som hon kallar den)och man hinner ofta inte mer än ställa i den i en kruka så är hon där och äter direkt, så det är inte alltid så mycket kvar till matlagningen :)
    Hittade din härliga blogg för ett par veckor sen och har redan hunnit prova fler av recepten. Så nu tittar jag in så fort jag har tid :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  35. HEJ!
    Jag tycker om Oregano. Passar till massa roliga maträtter =)
    En lott, eftersom jag fortfarande inte vet hur jag länkar till min blogg...
    caj112@hotmail.com
    Tina

    SvaraRadera
  36. Hej ! Tittar in på din blogg dagligen sen jag hörde ett program med dig på Radio Kalmar !
    Underbar blogg med massa godsaker, vackra bilder och härlig inspiration !

    Dessa krukor skulle passa perfekt till min franska dragon som jag ÄLSKAR ! Hacka den fint och rör ned tillsammans med finhackad scharlottenlök i rumsvarmt ÄKTA smör. En liten nypa flingsalt och sen vispa lite med elvisp och du har ett fluffigt ljuvligt smör att bre på nybakat bröd !

    Tack för mig :-)
    MVH Petra i Kalmar

    SvaraRadera
  37. Hej.

    Min favoritkrydda är basilika, den doftar så underbart och gör så god smak. Strax efter kommer nog rosmarin.

    Hälsningar,
    Disa

    SvaraRadera
  38. Vilka snygga krukor! Basilika är min favorit! Kanske tråkigt och vanligt men väldigt gott och användbart! Gillar det italienska köket skarpt!

    SvaraRadera
  39. Oj välja en bland såååå många goda! Men för tillfället blir det färsk koriander, som jag bara inte kan vara utan, när det vankas asiatiska rätter!
    Så nu håller jag tummarna...för ett kryddställ är ju aldrig fel! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  40. Jag älskar kanel som doftar barndom i stora mått. :)

    Och en länk finns här: http://evamar.blogg.se/2011/february/kryddstall-18-feb.html

    SvaraRadera
  41. ÅÅh vilkne fantastisk vinst!
    Min favoritkrydda är Basilika, det är så gott och det doftar lika ljuvligt som det smakar.

    Min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/february/18-februari-vinn-herb-stand.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  42. PEEEEEEEEEEERFEKT! Jag som alltid glommer att vattna!! Precis vad jag behover till min favorit krydda basilika!
    Jag har sjalvklart tippsat pa min blogg:
    http://barbados.blogg.se/2011/february/18-februari-kryddstall.html

    SvaraRadera
  43. timjan! passar till massor av maträtter och smakar gudomligt..

    SvaraRadera
  44. Hej hej klart att jag är med! =)

    Min favorit är persilja med en fräsch och mystisk smak! =)

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera
  45. jag är med :) vem skulle tacka nej till en sån här smart kruka :)
    min favvo krydda är gräslök. ingen mat blir så god som den som innehåller färsk gräslök :)

    här har jag bloggat för 2 lotter: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/february/kryddkrukor.html#comment

    SvaraRadera
  46. Denna skulle jag verkligen vilja vinna. Så superläcker!! Min favoritkrydda är koriander. Älskar thaimat och tycker den förhöjer smaken på grytor, soppor och wok.

    Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/02/kryddstall.html

    SvaraRadera
  47. Hej! Jag är gärna med och tävlar! Min favoritkrydda är persilja för att det är så himla gott att ha till grillat kött och vitlökssmör. Det framhäver smaken mycket och det grillade köttet smakar suveränt!

    Har länkat här för extra vinstchans: http://imtoooldforthisshit.blogg.se/2011/february/tavling-hos-bara-en-kaka-till.html

    Kramar från Viktoria (pillooow@hotmail.com)

    SvaraRadera
  48. annika_blomgren@telia.com17 feb. 2011 19:55:00

    Min favorit är timjan, speciellt på klyftpotatis (o för att sonen också gillar det!).

    SvaraRadera
  49. Färsk gräslök, underbart gott att ha tillsammans med gräddfil på sommaren :)
    Länkat här: http://jannicaaenneby.blogg.se/2011/february/tavlar-om-kryddstall.html

    SvaraRadera
  50. Min favorit är basilika! Jag älskar den, särskilt under vår och sommar. Dessutom passar den ju både till mat och dessert :) Länkat har jag gjort här i högra spalten och nu håller jag verkligen tummarna:
    http://annapagronkulla.blogspot.com/

    SvaraRadera
  51. martina_holst@hotmail.com min favoritkrydda är curry. det är en så härligt gul färg. sen har den gurkmeja i sig som sägs vara bra för väldigt många saker. :) martina_holst@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. Har fler favoritkryddor. Men mynta och timjan gillar jag. De doftar gott och ger en god smak.

    Har länkat från min blogg
    http://vikkysdiary.blogspot.com/2011/02/jag-tavlar_201.html

    SvaraRadera
  53. Jag e galen i en blandning av basilika & timjan som jag brukar använda till min kyckling i ugn med peppar & vitlöks creme fresch... :P

    SvaraRadera
  54. Persilja! =) nyttig, järnrik, passar till allt.

    koltrast5@gmail.com

    SvaraRadera
  55. Basilika! Kan användas till det mesta men gör sig allra allra bäst i en hemgjord pesto, mums!

    SvaraRadera
  56. Rosmarin. Det finns inget bättre än att skörda sina egna kvistar och lägga i marinader, i den glödande kolen på sommargrillen och gratänger.

    SvaraRadera
  57. Ååå jag som har två favoriter!!!
    Timjan och basilika kan bara säga att jag inte kan leva utan nån av dem...
    Tänk dig en ljum sommarkväll med ungstektpotatis med grovsalt och timjan! Eller färskpasta med bacon och basilikasås...mums! Nä det får helt enkelt bli två st. :)

    Trevlig helg!

    /Jenny

    jennsanns73@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Nu är tävlingen avslutad!

    SvaraRadera