tisdag 5 april 2011

Gojibär

Gojibär är det nya svarta. Tidigare har jag bara testat frysta gojibär i mix tillsammans med andra lite ovanligare bär, men det kan inte jämföras med det här, för att äta torkade gojibär som de är smakar så mycket bättre! Ett kul alternativ till russin på müslin.

Faktum är att de påminner lite om russin, både i konsistens och lite grann i smak. Fast de är röda, och smakar lite kinesiskt. Svårt att beskriva, men både jag och mina kompisar som provat dem drar samma parallell. Att de sedan är supernyttiga gör ju inte saken sämre!

Mina gojibär kommer från Ruilong International, en sida som drivs av en svensk kille med ett stort Kinaintresse. Bären levereras i finfina askar, och kan köpas direkt på hemsidan.

12 kommentarer:

  1. Absolut goda, Ankis syrra fick ett helt gäng i julklapp eftersom hon är tokig i dom. Däremot provade vi Acaibär, torkade sådana, och de gillade vi inte. Tyckte mest de smakade halm...

    SvaraRadera
  2. Har hört talas om dom bären, att de skall vara himla nyttiga, fast jag har inte testat dom ännu, måste nog ta och göra det :-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha... Jag visste inte att du gillade supernyttigt ;o)

    //Linda

    SvaraRadera
  4. Den här bären är nyttigt, man kan köpa från Asien affär som säljer kina stuff också och man kan göra soppa med annan kinesisk stuff som gör din hud blir fina.

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin burk!Bara den gör att jag vill köpa bär =) Provade förresten att göra vitlöksbröd efter ett recept på din sida (vems var det nu... Olofs? Hette han så?) De var fruktansvärt goda! Tack, tack, tack =)

    SvaraRadera
  6. Det är gott, och kan också rekomendera Inka bär eller Pshiliasys ( stavas säkert lite annorlunda) men dem gillar jag med och dem är också supernyttigt.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar gojibär också :) Supernyttiga bär!

    SvaraRadera
  8. Jag brukar ha gojibär när jag bakar bröd. Jättegott även i musli och så är det ju ett super bär full med massa vitaminer:)

    SvaraRadera
  9. smakade dem för ett tag sedan, men föll tyvärr inte alls...dock blir jag lite sugen på en fin ask;)

    SvaraRadera
  10. Jag tycker faktiskt gojibär är lite väl syrliga, men kanske ska testa några fler sorter innan jag helt ger upp. :)

    SvaraRadera
  11. Jag äter Goji varje dag. Testa ock blanda med mörk choklad.

    /Matine

    SvaraRadera
  12. Jag äter gojibär varje dag :) Det är gott och nyttigt. Äter aldrig russin så gojibär är väl mina russin!

    SvaraRadera