torsdag 2 februari 2012

The silver spoon - en klassiker

Den här tegelstenen är odödlig klassiker som kan stoltsera med att vara Italiens bäst säljande kokbok sedan 50 år tillbaka. Den uppdateras ofta för att passa dagens standard, men kontentan är fortfarande densamma; de allra bästa italienska recepten, från landets alla regioner. I USA är den dessutom en väldigt populär bröllopspresent. Min kompis Elsa som bor i Philadelphia råkade nämna för några amerikanska vänner att hon inte hade boken, något som tydligen möttes med sådan chock att hon snabbt såg till att ändra på det. Vilket är anledningen till att Elsas bror och hans fru gav mig den i present sist jag fyllde år. Och jag älskar den! Ikväll innan jag lägger mig ska jag bläddra i den igen. Det finns ingen bättre kvällslektyr än kokböcker.

10 kommentarer:

  1. Jag håller med:) Det finns inget som slår så skönt på nästippen vid läggdags som en kokbok när man är så där härligt pömsig;-D

    SvaraRadera
  2. Den finns väl inte på svenska, antar jag?!

    SvaraRadera
  3. Aldrig hört talas om faktiskt, skäms på mig! ;o)

    Ha en trevlig lässtund!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Annika - jag tror inte det, tyvärr, men den funkar finfint på engelska tycker jag! :-)

    SvaraRadera
  5. Trevlig läsning vi ser fram emot recepten ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vad kul!! Denna boken är verkligen en guldklimp - och verkligen något alla borde ha i hyllan!

    Kul att brorsan berättade historien, det stämmer att jag verkligen fick känna mig som en utomjording där en stund när jag erkände att jag inte hade boken.. he he....

    SvaraRadera
  7. Håller med, kokbäcker är underbar kvällslektyr!
    Denna har jag inte ens hörts talats om *skäms lite* men den kommer inhandlas genast! :)
    Hälsningar
    Malin

    SvaraRadera
  8. Spännande! Ska försöka komma över den nån gång jag me!

    SvaraRadera
  9. Vilket bra tips! Jag har faktiskt aldrig hört talas om den...

    SvaraRadera
  10. Nu vart jag sugen, man kan ju aldrig ha för många kokböcker. Hittat den på Bokus för 261kr, så det for nog bli en beställning.
    Tack för tipset.

    SvaraRadera