onsdag 23 maj 2012

Veckans vintips - Azabache

Nu var det så länge sedan jag hade ett vintips här på bloggen att ni snart börjar undra om jag har gått och blivit nykterist. Så är det inte. För någon vecka sedan när jag strök runt inne på Systemet och tjuvlyssnade på när en annan kund fick hjälp hörde jag expediten säga "Men då ska du prova det här riojavinet, det är mitt personliga favoritvin!". Då blir man ju nyfiken. Att det sedan bara kostade 79 kr och dessutom var ekologiskt odlat gjorde ju inte saken sämre. Och systemettjejen hade bra smak, vinet är jättegott, absolut värt att testa. Det här kommer jag garanterat att köpa fler gånger!

9 kommentarer:

  1. Tack för tipset.
    Var på Öland förra veckan det var så mysigt. Om du vill finns det att läsa om resan på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Men kompis, den kostar ju under 80 kr ju!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för det tipset, suveränt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Skönt när det lönar sig att tjuvlyssna. :)

    SvaraRadera
  5. Härligt, det lönar sig verkligen att ha stora öron ibland! Vi tar och provar detta vi också, det har ju blivit helt rätt de andra gångerna.

    SvaraRadera
  6. Vad äter man till detta vin då?

    SvaraRadera
  7. Det var länge sen jag köpte riojavin men det är ju perfekt nu när grillen kommer gå varm:)

    SvaraRadera
  8. Jag tror att man kan äta i stort sett vad som helst till vinet, det känns som ett väldigt bra "all round vin". :-)

    SvaraRadera
  9. Detta är ett fynd för 80 kronor,har nyss druckit detta vin med en köttbit från grillen.
    Sommarens ekohit.
    Andreas

    SvaraRadera