tisdag 7 augusti 2012

Flädermojito - sommarens godaste drink!

Har ni någon flädersaft kvar och vet inte riktigt vad ni ska göra med den? Gör flädermojito! Herregud så gott, säger jag bara! Självklart funkar det lika fint med köpeflädersaft. Vi (okej...Olof då) gör drinken på samma sätt som en vanlig mojito, men ersätter sockerlagen med flädersaft. Det blir grymt gott! Både uppfriskande och läskande. Receptet nedan är på en drink.

Flädermojito - 1 st drink:
0,5 dl koncentrerad flädersaft
0,5 dl vit rom
en stor knippe mynta
1 lime skuren i 6 klyftor
Sprite att fylla upp med, efter smak
mycket is

Häll upp koncentrerad flädersaft, rom, mynta och lime i en shaker och muddla. Häll sedan på is och skaka shakern. Häll över i ett glas, och fyll upp med Sprite. Servera drinkarna med sugrör.

17 kommentarer:

  1. En liknande drink har vi blivit bjudna på fast med jordgubbar i också. Supergott! Fast de hade nog använt absolut i, rom är klart godast.

    SvaraRadera
  2. Ja du, den här blir det som fördrink när vi ska ha gäster i september. Fick faktiskt flädersaften av de som ska komma. Alltså perfekt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Gud så gott det låter. Gjorde vanlig mojito för någon helg sen... detta måste nog testas :)

    SvaraRadera
  4. Låter mycket gott och fräscht!

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen en favorit!

    SvaraRadera
  6. mmm de där skulle ja lätt vilja svalka mig med.låter sjukt gott

    SvaraRadera
  7. Olala va gott! Ska absolut läggas på minnet nästa gång det vankas nåt gott att drinka :-) Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  8. Vad gott! Jag har flädersaft kvar som måste bli en sån drink till helgen.

    SvaraRadera
  9. Testade den ikväll! Stora T gav betyget 5 av 5! :-))

    http://bidrottningen.bloggagratis.se/2012/08/08/8408322-skal-da/

    SvaraRadera
  10. Lisa - vad kul att du testade den! :-)

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    jag undrar vilken vit rom som är godast att använda?
    Tack på förhand //Erika

    SvaraRadera
  12. Erika - jag brukar använda mig av Bacardi Rom, jag tycker den funkar i alla lägen.

    SvaraRadera
  13. Åh, mums!!!

    Vilken tur att jag har lite av mammas flädersaft i frysen... :)

    SvaraRadera
  14. Tack!!! Ska defenitivt testa!! / Erika

    SvaraRadera
  15. Vilka fina glas!! Var är dei från?

    SvaraRadera
  16. De små glasflaskorna har det varit äppelmust i från Kivikås musteri, jag har gnuggat bort etiketterna. Liknande flaskor finns med t ex Froosh smoothie som jag tror säljs på Pressbyrån.

    SvaraRadera