lördag 12 januari 2013

Hemmadag med pannkakor

Idag har vi en riktig hemmadag. Enligt min mening är hemmadagar bland det bästa som finns, jag älskar att bara vara hemma och gå runt och mysa, helst iförd mina raggiga pyjamasbyxor och mina slitna fårskinnstofflor. Dessutom kommer jag ändå inga längre sträckor med mitt segway-sargade knä just nu. Men det är på bättringsvägen, i alla fall!

Idag har vi ätit pannkakor, som synes. Att äta pannkakor är lika trevligt som att gå hemma och skrota, och på en sådan här dag hör det liksom till.

Enligt mormors tradition äts alltid sista pannkakan med glass. Rebell-Olof tummar dock på traditionen och äter glass på de flesta pannkakorna. 

7 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbar blogg du har! inspirerande som få!

    SvaraRadera
  2. Jag håller på rebell-Olof! :) Här blev det kålpudding på lördagskvällen! /L

    SvaraRadera
  3. Så gott med pannkakor och just den sylten är god också :-)

    SvaraRadera
  4. Klar man ska ha glass till pannkakorna, alla, inte bara sista. Heja Olof!

    SvaraRadera
  5. Vilka söta mat och fikabilder du tar! :)

    SvaraRadera
  6. Varfor bara sista? Kram fran Kalifornien

    SvaraRadera