onsdag 17 april 2013

Äta-på-terrassen-premiär

Idag har det varit precis lika härligt väder som det var i helgen. När Bally och jag var ute på lunchpromenad idag var det 16 grader, vindstilla och solen värmde riktigt skönt i ansiktet. Precis som i söndags, när vi hade "äta-på-terrassen-premiär" här hemma.

Vi lapade sol mot husväggen och åt potatisgratäng gjord på grillen.

Sedan kom jag på att vi faktiskt hade några bitar tiramisú kvar från kvällen innan som vi kunde äta upp till efterrätt. Något jag ångrar lite så här i efterhand, hade jag hållt tyst om tiramisun hade jag kunnat få allt själv när gästerna åkt hem. Det är lätt att vara efterklok. 

8 kommentarer:

  1. Mmm, ser gott och härligt ut! Hoppas på prima väder i helgen också. Då ska det lapas sol och drinkar!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Malin, då jävlar! ;-)

      Radera
  2. Härligt , vi var nere på ön i lördags för att öppna upp sommarhuset ..:) men då var det inte varmt och skönt , fast jag hörde hur fint det var sen i söndags .... Men hur får du så fin färg på gratängerna bara på grillen ????? ..
    Härliga bilder ....//kram anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lock på grillen är hemligheten!

      Radera
  3. Åh, vad mysigt med äta-ute-premiär. Är rädd att vi får vänta lite till.

    Kul, förresten, att vi ses på Stora Bloggdagen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt! Det ser jag fram emot. :-)

      Radera
  4. Riktigt mysigt det där. Vad häftigt med potatisgratäng på grillen!!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, vad snygg jag är, ser ut swom en crazy person med flummiga koftan, mysse och glajjor. Ja, det är väl som det ska vara då!

    SvaraRadera